Zářijové Dny NATO v Ostravě & Dny Vzdušných sil AČR slibují exkluzivní podívanou a dva dny nabité akčními dynamickými ukázkami. Po loňské koronavirové pauze budou moci diváci sledovat unikátní show o víkendu 18. a 19. září opět přímo na Letišti Leoše Janáčka Ostrava. Kvůli hygienickým opatřením musí mít návštěvníci letos poprvé v historii vstupenky. První vlna jejich distribuce startuje v pátek 27. srpna ve 14.00.
Podle platných hygienických opatření bude moci do areálu každý den 40 000 návštěvníků a Dny NATO tak budou první takto velkou akcí v České republice od zahájení pandemie v roce 2020. Právě proto je nutné dbát na dodržování všech platných hygienických pravidel pro hromadné akce.
„Pro dodržení maximální povolené kapacity jsme nuceni letos poprvé v historii distribuovat vstupenky, bez nichž nebude vstup do areálu možný,“ uvedl Zbyněk Pavlačík z Jagello 2000, které akci organizuje. „Abychom urychlili odbavení takového množství lidí, jsou Dny NATO zapojeny do pilotního projektu
Národní agentury pro komunikační a informační technologie pro fúzi vstupenky a covidové kompetence – při vstupu se tak bude možné prokázat jediným dokladem.“
Rezervace vstupenek a jejich distribuce probíhá exkluzivně pouze prostřednictvím společnosti Ticketportal. Vstupenky není možné získat prostřednictvím jiné prodejní sítě, ani v informačních centrech, ani u vstupů do areálu nebudou zřízena distribuční ani testovací místa. První vlna distribuce startuje v pátek 27. srpna ve 14:00. Uvolněno bude 15 000 lístků na sobotu a 15 000 lístků na neděli, o dalších vlnách budou organizátoři s předstihem informovat.
Vstup na největší akci svého druhu zůstává bezplatný, pořízení vstupenky je spojeno se servisním poplatkem ve výši 15 Kč, který slouží pouze k uhrazení nákladů společnosti Ticketportal.
Prokázání bezinfekčnosti
Při rezervaci vstupenky je nutné vybrat způsob prokázání bezinfekčnosti, který návštěvník uplatní a také zadat jméno, příjmení a e-mailovou adresu. A také si vybrat k návštěvě akce sobotu nebo neděli. Každý člověk bude moci validovat vstupenku se svým covidovým certifikátem pouze na jeden den.
Nejméně polovina všech návštěvníků z denní kapacity musí mít podle hygienických nařízení ukončené očkování (nejméně 14 dní) nebo doložit doklad o prodělání onemocnění covid-19 do 180 dní od nákazy. Druhé polovině bude stačit platný test o bezinfekčnosti, tedy negativní PCR test ne starší než 7 dní nebo negativní antigenní test ne starší než 72 hodin. Jednu z těchto podmínek musí splnit všichni návštěvníci starší šesti let. Děti do šesti let nebudou muset mít ani vstupenku.
Všechny vstupenky jsou vydávány na jméno, které se musí shodovat se jménem na covidovém certifikátu nebo testu. Totožnost návštěvníků bude ověřována při vstupu do areálu. Vstupenku pak stačí mít u sebe v digitální podobě. Vstupenky budou sloužit k jednomu vstupu, po opuštění areálu tak již nebude možné se vrátit.
Vstupenka na jméno a na jeden den
Najednou je možné zarezervovat až 6 vstupenek. Pokud tak pořizujete vstupenky pro více lidí, třeba celou rodinu, bude nutné zadat i jejich jména.
Validace certifikátu a jeho spárování se vstupenkou pro očkované bude spuštěna 6. září. Všem držitelům vstupenek poté přijde na e-mail, který použili při rezervaci, přesný návod, jakým způsobem validaci provést.
Pokud tedy máte v aplikaci Tečka nahrané certifikáty více lidí, například celé rodiny, lze pak najednou provést i jejich validaci.
Aby si mohl akci užít co nejvyšší počet lidí, každý návštěvník si bude moci validovat covidový certifikát pouze jednou, tedy jen na jeden den akce.
Přímo v den konání akce nebude možné se u areálu nechat otestovat, návštěvníci si proto musí zařídit test předem, než se na mošnovské letiště vypraví.
Potvrzení od lékaře o prodělaném covidu nebo samotest nebude stačit. Vzhledem ke způsobu ověření je nutné mít platný certifikát o prodělání onemocnění, testu či očkování nahrány v aplikaci Tečka. Jejím prostřednictvím je nutné certifikát spárovat se vstupenkou.
Cizinci mohou pro validaci použít i papírovou podobu evropského certifikátu o bezinfekčnosti.
(ab)