Technické, bezpečnostní i zdravotnické složky FN Ostrava nyní nově pracují na jednom místě. Fungují na podobném principu jako Centrum tísňového volání a jsou tak mnohem efektivněji koordinovány. Výrazně se také tímto propojením zlepšilo a urychlilo řešení mimořádných nebo krizových situací. Součástí dispečinku je i zázemí pro zástupce Integrovaného záchranného systému Moravskoslezského kraje. Přestavba pracoviště původně jen technického dispečinku stála 21 milionů korun.
Centrální technický dispečink, který byl ve fakultní nemocnici v provozu od roku 1995, měl především přehled o fungování nebo případné poruše na technické infrastruktuře nemocnice. „Integrovaný dispečink má nyní nejen dokonalý přehled o provozu všech zařízení, ale v případě jakékoliv odchylky začne vzniklou situaci řešit okamžitě s pracovníkem bezpečnostního úseku, který je v daný okamžik na dispečinku, a pokud je potřeba, i se zdravotnickou složkou – zástupcem Oddělení centrálního příjmu naší nemocnice,“ přiblížil propojení složek Mgr. Daniel Naivert, MBA, vedoucí Odboru vnitřní bezpečnosti a krizového řízení FN Ostrava. Nový kamerový systém umožňuje dokonalý monitoring vnitřních a vnějších prostor nemocničního areálu. „Nová analytická kamerová nástavba zajistí rychlou identifikaci místa mimořádné události jako je požár, havárie, napadení nebo vandalismus. A došlo i k významnému zvýšení kybernetické bezpečnosti,“ doplnil náměstek ředitele pro informační technologie Bc. Petr Foltýn.
Vybudování Integrovaného dispečinku popsal náměstek ředitele pro techniku a provoz Ing. Marek Tabašek, Ph.D.: „Rád bych připomněl, že vybudování celého, a v českých nemocnicích až na pár výjimek zatím spíše výjimečného projektu, trvalo od přípravy po uvedení do provozu jeden a půl roku. Po celou dobu stavebních prací musel fungovat centrální technický dispečink v náhradních prostorách, ale byl plně funkční.“
„Díky integraci a vzájemné koordinaci technické, bezpečnostní a zdravotnické složky teď dokážeme lépe a hlavně komplexněji zanalyzovat bezpečnostní situaci v areálu a neprodleně zasáhnout přímo v místě, kde je problém. A zároveň máme lepší komunikaci s Integrovaným záchranným systémem,“ zhodnotil přednosti Integrovaného dispečinku ředitel FN Ostrava MUDr. Jiří Havrlant, MHA.
(ab)