Ostravské Vánoce mají jednu z hlavních cen České marketingové společnosti, přebral ji jednatel společnosti Černá louka Jan Šumbera

Ve čtvrtek 16. května udělovala Česká marketingová společnost (ČMS) ceny v soutěži Marketér roku za rok 2023. Jedním z hlavních oceněných projektů jsou Ostravské Vánoce realizované společností Černá louka, s.r.o. Její jednatel Jan Šumbera, který již čtvrtým rokem vede realizační tým Ostravských Vánoc, převzal od prezidia ČMS křišťálovou sochu Zeleného delfína za excelentní organizaci významného regionálního tematického eventu.

Devatenáctý ročník soutěže Marketér roku se pro Ostravu zapíše jako dosud nejvýznamnější. V soutěži, kterou každoročně vyhlašuje Česká marketingová společnost totiž získala jedno z hlavních ocenění společnost Černá louka, s.r.o. Křišťálovou sochu delfína z tvůrčí dílny uměleckého skláře Vladimíra Zubričana převzal během slavnostního večera v pražském Klubu Lávka osobně jednatel Černé louky Jan Šumbera. “Nesmírně si vážíme takového ocenění, jelikož je pro nás nejen ukázkou, že jdeme v Ostravě v oblasti eventové produkce správným směrem, ale také dalším hnacím motorem posouvat Ostravské Vánoce i další námi realizované akce ještě dál,” říká k ocenění Jan Šumbera.

Ostravské Vánoce jsou jednou z nejvýznamnějších akcí severomoravské metropole, každoročně sem na konci kalendářního roku zavítají za adventní atmosférou desetitisíce návštěvníků, na které čekají desítky bodů kulturního i doprovodného programu. “Chtěl bych především zdůraznit, že ocenění patří celému realizačnímu týmu, který na přípravě akce pracuje prakticky po celý rok, také našim partnerům a dodavatelům, bez nichž by realizace i rozvoj Ostravských Vánoc nebyl možný a konečně také statutárnímu městu Ostrava, které dalo Černé louce před čtyřmi lety důvěru a společně se nám tak daří budovat v našem městě kvalitní a osobité vánoční trhy,“ poděkoval Šumbera.

Prezidium České marketingové společnosti vyhlašuje soutěž Marketér roku každoročně již od roku 2005. Hlavním cílem soutěže, stejně jako cílem činnosti České marketingové společnosti, je přispívat k rozvoji marketingu v Česku, popularizovat výrazné osobnosti oboru a vyzdvihnout jejich odbornou úroveň. „Ostravské Vánoce 2023 se staly nejúspěšnějším tématickým eventem na Moravě, jejich výborný marketing i realizace se v mnohém mohou stát inspirací i pro další města,“ vysvětluje člen prezidia Českého marketingového svazu Petr Uchytil. Porota v rámci hodnocení ocenila především inovativní postupy v práci s nápaditým vizuálem akce, dále pak pestrý kulturní i doprovodný program, který nezapomíná na dětské návštěvníky a celoroční práci na podpoře cestovního ruchu s přesahem na návštěvnost vánočních trhů turisty z dalších zemí jako je Polsko nebo Slovensko. „Významným aspektem byl také inovativní přístup k dramaturgii, kdy prostor v takzvaném prime-time čase mohou díky Open Call výzvě využít méně známí či začínající umělci, respektující přístup k handicapovaným návštěvníkům, jež jsou například u vyhlídkového kola přepravováni bezbariérovou kabinou, a v neposlední řadě také práce se samotným rozpočtem akce, který je navzdory jejímu rozsahu a významu poměrně skromný,“ upřesňuje Uchytil. Další ocenění získaly v různých kategoriích například společnosti České dráhy, Moravská ústředna Brno, Kofola, Bauhaus a další.

Organizátorem Ostravských Vánoc je statutární město Ostrava, které jejich realizaci svěřilo společnosti Černá louka, s.r.o. „Příprava vánočních trhů v Ostravě je celoroční proces, který na realizátora klade ve všech svých oblastech vysoké nároky. Jsem hrdý na to, že jsme s realizačním týmem prakticky po celý rok v úzkém kontaktu, a obyvatelům našeho města i turistům z dalších regionů či dokonce zemí, můžeme v závěru roku nabídnout tradiční akci s tolik důležitou přidanou hodnotou industriální jedinečnosti,“ dodává primátor statutárního města Ostravy Jan Dohnal.

Celkový rozpočet Ostravských Vánoc 2023 činil bezmála 14 milionů korun. Neinvestiční účelová dotace z rozpočtu statutárního města Ostravy (SMO) pro realizátora akce činila 5, 2 milionu korun, projekt si na sebe musel vydělat zhruba 4 miliony korun. Nedílnou součástí akce je také provoz vánočního kluziště pro veřejnost, který zajišťuje městská společnost SAREZA, jež za tímto účelem obdržela z rozpočtu SMO dotaci ve výši 4, 5 milionu korun.

Akce se konala pod záštitou primátora statutárního města Ostravy a starosty městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

(ab)