Třicátého prosince 1845 byla nařízena krajským úřadem v Hranicích výstavba silnice spojující Moravskou Ostravu s železničním nádražím v Přívoze.
Její stavbu město s odvoláním na tíživou situaci městské pokladny neustále odkládalo. Jen pár týdnů před zahájením provozu na železnici v dubnu 1847 uzavřelo město smlouvu se společností Severní dráhy, která se zavázala silnici vybudovat, pokud Moravská Ostrava zajistí potřebné pracovní síly.
Z původní nevalně udržované polní cesty se stala okresní Nádražní silnice. Byla přesně vytyčena, zpevněna štěrkem a její trasa byla poněkud napřímena, takže zatímco předtím do císařské silnice (28. října) ústila zhruba v místě uprostřed dnešního bloku Ostravice-Textilie, nově se na ni napojovala takřka kolmo, jak je tomu stále i dnes. Teprve v roce 1893 byla úředně pojmenována Nádražní třídou, předtím ji lidé nazývali „cestou k banhofu“.
(nm) Zdroj: Magazín PATRIOT