Vypadají jako prázdné, často jsou kompletně zařízené, obejdou se však bez zaměstnanců. Nejde o nové robotické kanceláře, ale o takzvaná náhradní pracoviště, která musejí garantovat non-stop provoz. Obvykle se nacházejí v určité vzdálenosti ústředí pojišťoven a asistenčních společností a jsou zcela nezávislé na jejich infrastruktuře. Musejí mít jiné zajištění telefonních linek i internetu. Proto, aby bylo možné klientům garantovat nepřerušený servis.
V poslední době takto získala prostory společnost AXA Assistance v ostravské části Hrušov. V budově Office Centrum Ostrava, která se nachází nedaleko ostravské centrály tohoto pojišťovacího makléře v komplexu Nová Karolina Park. Podle týmu poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate, jenž transakci zprostředkoval, jsou takzvané „back-up solution“ nebo také „disaster recovery“ málo zmiňovanou složkou kancelářského trhu. Přitom pojišťovací a makléřské firmy patří k nejvíce aktivním nájemcům.
„Záložní kanceláře mají řadu podmínek a omezení. Zdaleka nejde o formální záležitost. I proto byl proces hledání prostor pro AXA překvapivě dlouhý,“ konstatuje Lena Popová, vedoucí Oddělení pronájmu kancelářských prostor, jež mělo za BNP Paribas Real Estate tuto zakázku na starosti.
Jedním z hlavních důvodů ovlivňujících délku hledání vhodných prostor byl samotný trh v Ostravě. Vzhledem k omezené poptávce po kancelářích kategorie A, je nabídka starších administrativních prostor omezená.
Další omezení plynula z technických požadavků. Patřila k nim například propojení globálního internetového providera, autonomní telefonní linky, speciálně zabezpečené servery a další. A to vše s potřebou kvalitního napojení na MHD. „Především síťová konektivita byla pro konečné rozhodnutí klienta zásadní,“ dodává Lena Popová.
(ab)