DĚTI Z DĚTSKÝCH DOMOVŮ NABÍDNOU VLASTNORUČNÍ JARNÍ DEKORACE VE VELIKONOČNÍCH OBCHŮDCÍCH

Velikonoční Obchůdky s Albertem startují. Malí obchodníci ze dvou desítek dětských domovů a neziskových organizací si v nich připravili vlastnoruční výrobky s jarní a velikonoční tématikou. Projekt Nadačního fondu Albert má za cíl přiblížit dětem zábavnou formou podnikání a připravit je na budoucí vstup do dospělého života.

Velikonoční stánky Obchůdků postupně vyrostou ve vybraných obchodech Albert po celém Česku. V období od 12. do 14. dubna proběhnou také v ostravském hypermarketu Albert na Rudné ulici. Své výrobky zde budou nabízet děti z Diagnostického ústavu a dětského domova Ostrava – Kunčičky.

„Máme velkou radost, že se z Obchůdků s Albertem stává velikonoční tradice, kterou si děti užívají. Na Obchůdky se řada z nich připravuje řadu týdnů i měsíců,“ říká Petra Režná z Nadačního fondu Albert. „Děti se s nadšením a nasazením zapojují do výroby jarních dekorací, které následně nabídnou zákazníkům vybraných obchodů Albert. Peníze, které utrží, pak mohou použít dle vlastního přání nebo zajet někam na výlet,“ dodává Režná.

Obchůdky napomáhají i finanční gramotnosti

Cílem projektu Obchůdky s Albertem je seznámit děti ze sociálně ohroženého prostředí se světem obchodu. Malí obchodníci si osahají celý koloběh výrobku. Začnou plánováním a nákupem pokračují kreativní výrobou, a nakonec i samotným prodejem a komunikací se zákazníky. Na nákup materiálu dostanou příspěvek od Nadačního fondu Albert.

„Vedle finančního příspěvku se Nadační fond Albert stará i o vzdělávání dětí v oblasti cenotvorby, prodeje, marketingu nebo komunikace. Vytvořili jsme například kalkulačku na výpočet prodejní ceny výrobků, která učí děti stanovit cenu a naše vyškolené lektorky děti seznamují se základy finanční gramotnosti a podnikání,“ dodává Petra Režná.

Obchůdky rozvíjejí kreativitu dětí, učí je základy obchodování a komunikaci se zákazníky. Nadšení sdílí i Sandra z Dětského domova Duchcov, která se do Obchůdků zapojila již po několikáté: „Komunikace se zákazníky mě na Obchůdcích velmi baví. Zejména babičky a dědečkové se s námi často dají do řeči. Naše výrobky se jim moc líbí.

(ab)