Hlavní uklízecí den Ukliďme Česko se sice konal už na začátku dubna, další lokální úklidové akce ale probíhají po celý rok. Více jak 50 dobrovolníků se během pondělí 5. června na Mezinárodní den životního prostředí zapojilo do úklidu s názvem „Garnier uklízí Beskydy“ a v lokalitě beskydských Pusteven a hory Radhošť posbíralo téměř 150 kg odpadu.
Unikátní osada Pustevny a hora Radhošť se sochou Radegasta lákají coby nejoblíbenější cíle v Moravskoslezských Beskydech davy turistů. Dlouhodobě se jedná o jedno z nejčistších prostředí, zároveň však čelí zvýšenému výskytu odpadků podél turistických tras. Jedno z nejunikátnějších míst českých hor se rozhodli uklidit spolupracovníci značky Garnier a jejího programu Green Beauty.
„Organizované úklidy, jako byl ten se značkou Garnier v poselství Green Beauty, nám dělají radost, protože pomáhají nejen konkrétní lokalitě, ale během celého roku zvyšují povědomí o tom, že odpadky do přírody prostě nepatří a každý se může angažovat,“ říká Radek Janoušek ze spolku Ukliďme Česko. „Všímáme si také toho, že zájem firem o ekologická témata postupně stoupá, a doufáme, že jejich aktivity inspirují co nejvíce lidí k tomu, aby se k přírodě chovali ohleduplně,“ dodává.
Udržitelnost a šetrnost k životnímu jsou pro produktové značky v současné době skutečně klíčové. Značka Garnier se například zaměřuje na další využití použitého plastu. V roce 2022 se jí díky využití recyklovaných plastů povedlo ušetřit přes 15 tisíc tun tzv. prvotních plastů. Od roku 2022 jsou všechny lahvičky s jejími micelárními vodami vyrobené ze 100% recyklovaného plastu, do konce roku 2023 se zavázala s ukončením výroby jednorázových odličovacích ubrousků a do konce roku 2030 plánuje vyrábět všechny obaly svých produktů tak, aby byly ze 100% recyklovaného plastu, byly 100% recyklovatelné, znovu naplnitelné nebo opětovně použitelné. V ČR loni značka Garnier uskutečnila speciální prodejní akci, ze které věnovala spolku Ukliďme Česko 450 000 Kč na podporu jejích aktivit.
(ab)