Častější kontrola tramvajových tratí, především v úsecích se zvýšenou rychlostí, a intenzivnější kontroly klimatizací ve vozidlech. Taková opatření zavedl Dopravní podnik Ostrava (DPO) s okamžitou platností až do odvolání v důsledku vlny veder, která v kraji aktuálně panují. Klimatizovaných vozů MHD v Ostravě za poslední rok výrazně přibylo.
DPO jen letos rozšiřuje vozový park o 24 nových klimatizovaných elektrobusů (v provozu již 8) a 51 tramvají: 35 nových vozů Škoda 39T (v provozu již 12) a 16 klimatizovaných stávajících vozů VarioLF v rámci modernizace. Současně jsou postupně vyřazovány některé starší vozy bez klimatizace.
„Dlouhodobě jsou všechny nové vozy, které DPO pořizuje, klimatizované. Klimatizace jsou také instalovány do vozů stávajících, v rámci modernizací. Možná to překvapí, ale před šesti lety neměl klimatizaci salónu žádný vůz. Dnes jsme úplně jinde. Například na konci letošního roku budeme mít klimatizovanou více než polovinu všech autobusů,“ uvádí Daniel Morys předseda představenstva a generální ředitel DPO.
DPO počítá na konci roku 2022 s klimatizací salónu u 43 % tramvají, 52 % autobusů a 18 % trolejbusů. Pro srovnání ke konci roku 2016 nebyl klimatizován žádný ze salónu tramvají, autobusů ani trolejbusů.
Současně roste počet klimatizovaných kabin řidičů. Na konci letošního roku budou mít například klimatizovaný prostor pro řízení vozu všechny autobusy a více než polovina tramvají a trolejbusů.
Na všech linkách je pro řidiče zajištěn vždy alespoň na jedné z konečných přístup k pitné vodě. Větší konečné jsou vybaveny také lednicemi a výrobníky chlazené perlivé vody nebo aquamaty. Ve většině autobusů mají řidiči k dispozici také autochladničku. K tomu zaměstnavatel namátkově v létě rozváží chlazené nápoje řidičům přímo do jejich kabin.
(ab)