Výrazný pokles trestné činnosti a s tím související téměř dvojnásobný nárůst žádostí policie o kamerové záznamy z vozidel Dopravního podniku Ostrava /DPO/, dva hlavní důvody proč DPO ztrojnásobí do konce roku 2018 počet kamerových systémů ve svých vozidlech.
„K tomu ztrojnásobení do konce roku 2018 je potřeba ještě zmínit další zásadní skutečnost. Každé nové vozidlo, které v budoucnosti DPO zakoupí, už bude mít kamerový systém zabudovaný automaticky. Jinými slovy počet kamerových systémů v našich vozidlech poroste i v dalších letech s cílem mít v roce 2022 kamery v každém vozidle,“ vysvětluje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
První žádost o kamerový záznam přišla v listopadu roku 2016. V současnosti si policie vyžádá průměrně až čtrnáct záznamů měsíčně, což je oproti loňsku téměř dvojnásobný počet. Kamery ve vozidlech DPO fungují navíc v HD rozlišení, jsou tedy využitelné i k objasňování trestných činů. „Od zavedení kamerového systému jsme zaznamenali výrazný pokles trestné činnosti v prostředcích MHD. Část pachatelů se dokonce po zveřejnění těchto záznamů přihlásí na policii sama,“ říká plk. Antonín Řezníček, zástupce ředitele Městského ředitelství policie Ostrava.
Od loňského roku DPO ještě zintenzivnil spolupráci s Městskou policií Ostrava. Strážníci doprovázejí asistenty přepravy, hlídkují na hlavních přestupních bodech a pravidelně doprovázejí vybrané noční spoje. „Plně jsme se zapojili do projektu asistentů přepravy. Každou jejich trojici doprovázejí vždy dva naši strážníci. Jak kvůli bezpečnosti samotných asistentů, tak kvůli bezpečnosti všech cestujících na dané lince,“ popisuje spolupráci s DPO Richard Váňa, zástupce ředitele pro operační a krizové řízení Městské policie Ostrava. Počty asistentů přepravy navíc plánuje DPO i nadále zvyšovat: „ Už teď jich máme 38, zhruba v 10 skupinách. Do konce roku plánujeme celkem 59 asistentů přepravy, abychom mohli denně nasadit až 15 skupin,“ doplňuje za DPO Daniel Morys.
(nm)