Dopravní podnik Ostrava již teď může pracovat s částkou 958 miliónů korun. Několikamilionovou sumu obdrží DPO v tomto dotačním období, které trvá až do roku 2020. Ostravská městská hromadná doprava je tak jediná z české republiky, která obdržela díky programů IROP největší dotační obnos za toto období.
„Ostravský dopravní podnik dlouhodobě velmi úspěšně využívá evropské dotace k obnově vozového parku a modernizaci infrastruktury městské hromadné dopravy v Ostravě. A samozřejmě plánujeme další projekty,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Do roku 2013 dostal DPO pro své projekty 2,4 miliardy korun, z toho 1,4 miliarda korun putovala z evropských dotačních titulů. Mezi nejznatelnější investice v tomto období patřila obnova vozového parku, včetně infrastruktury pro CNG, nebo pořízení palubních a odbavovacích systémů do vozidel.
Ostravský podnik myslí i na životní prostředí pomocí kontinuální obnovy vozového parku moderními a ekologickými dopravními prostředky: „Nové tramvaje Stadler společně s novými parciálními trolejbusy s kombinovaným pohonem, elektrobusy a CNG autobusy přinesou ostravským cestujícím kromě příspěvku k ekologii také zcela nový komfort v podobě klimatizace nebo wi-fi připojení k internetu. Tato obnova a modernizace vozového parku DPO se bude uskutečňovat až do roku 2022, přičemž zahrnuje celkový objem investic ve výši 4,7 miliardy korun,“ doplňuje Daniel Morys.
DPO chce dále využívat dotace pro své pozdější projekty. Plánuje například projekty modernizace informačních systémů nebo snižování energetické náročnosti budov.
(nm)