Antonín Krumnikl pracuje v Ostravě jako realitní makléř. Často se musí potýkat s důsledky zavádějících letáků ve schránkách. Respektive s každodenními telefonáty svých klientů, kteří s nadějí v hlase sdělují, že mají zájemce o jejich nemovitost. Například, že ráno našli ve schránce leták, který hlásá: „Mladý pár koupí byt 3+1 s balkonem v této lokalitě. Platba hotově!“
Co od toho pak mají lidé očekávat?
„Pokud si prodávající slibuje reálného kupujícího, očekává něco jako mimozemšťana
z planety pralidí. Domnívá se, že kupující místo toho, aby navštívil specializované realitní portály nebo pročetl inzertní časopis, vyrazí na několik hodin roznášet letáky, za které utratil i tisíce korun. Jinými slovy očekává zcela iracionální chování člověka žijícího v moderní době.“
Co tedy ty letáky ve schránce vlastně dělají?
„Jedná se o pokleslou aktivitu realitních makléřů, kteří jsou za zenitem své kreativity a pokouší se touto formou oslovit zbytky důvěřivců na realitním trhu. S ohledem na výši průměrné provize stačí, když se na každých padesát tisíc podvodných letáků chytne jeden prodávající.“
Jak takový leták poznat?
„Lehce. Prakticky každý takový leták je záminkou makléře jak z prodávajícího
vymámit podpis smlouvy. Společné rysy těchto letáků jsou – nekvalitní kopie, laciný papír, ruční nastříhání a zdánlivě ruční písmo, které je po troše zkoumání také lacinou tištěnou kopií. V případě podezření, že držíte v ruce takový leták, zadejte telefonní číslo z letáku do vyhledávače. Velmi často se doberete pravdy ještě před vytočením telefonního čísla.“
Co s tím?
Vydávání se za potenciálního kupujícího není dle mého soudu vhodný základ pro seriózní spolupráci makléře a prodávajícího. Jedná se o klamavou taktiku s cílem získat zakázku. Obchod je pořád obchod a ty dobré se na nepravdách nestaví. Na kvalitu obchodu s makléřem, který se stydí uvést na leták své jméno, doporučuji také nesázet své eso v podobně prodávané nemovitosti.
Názor na letáky ve schránce si udělejte sami. Názor na makléře využívající tyto praktiky také. Moje doporučení je na letáky zapomenout a házet je rovnou do koše. Je spousta způsobů jak koupěschopného zájemce o nemovitost oslovit lépe, profesionálněji a nakonec i levněji. http://www.
(nm) KP