Poté, co město Ostrava uvolnilo více než 80 milionů korun na pomoc drobným ostravským podnikatelům a neziskovým organizacím, které se dostaly do finančních potíží v souvislosti s vládními opatřeními proti šíření nemoci covid-19, přichází s další formou podpory.
Zaměřena je speciálně na dvě nejvíce postižená odvětví – cestovní ruch a pohostinství. Projeví se v hotelích, ve stravovacích zařízeních na území města i u provozovatelů místních turistických atraktivit, kam by mohlo zamířit více zájemců.
Podpořit turismus a zároveň poskytovatele s ním spojených služeb, které postihla opatření proti šíření epidemie koronaviru, chce město Ostrava prostřednictvím slevové karty pro návštěvníky. K dispozici bude od pátku 3. července. Ostrava Card obdrží každý hotelový host, který se ubytuje ve městě minimálně na dvě noci. Karta mu bude platit po celou dobu pobytu.
Na podporu projektu odstartuje na začátku července marketingová kampaň, jejíž vizualizace odkazují zejména na industriální dědictví Ostravy a v nadsázce na její podobnost se „světem podle Julese Verna“. Slogan, který je současně i slovní hříčkou „Žil Verne v Ostravě?“ je headlinem kampaně.
Líbilo by se v Ostravě Julesi Vernovi? Pokud bychom odpovědi hledali v jeho knihách, fascinován by byl určitě Ocelovým městem v podání Dolní oblasti Vítkovice se všemi jejími atrakcemi. Bezesporu za Tajuplný Ostrov potom můžeme označit celé Ostravsko. Pohybovat ve městě se dá vertikálním i horizontálním směrem. Do podzemí, k nebi, do průmyslové minulosti i sofistikované přítomnosti. A budoucnost? Ta v Ostravě nezná hranice, stejně jako Vernovy romány.
„Věříme, že projekt zvedne zájem návštěvníků Ostravy o místní atraktivity a inspiruje je k jejich návštěvě a možná i k prodloužení doby pobytu. Zároveň pomůže s budováním image Ostravy jako zajímavé turistické destinace. Pokud se karta osvědčí, chceme ji využívat i v následujících letech. Věříme, že další turisté objeví kouzlo našeho města, které je ojedinělou industriální galerií pod širým nebem, městem festivalů, technických památek i pozoruhodné novodobé architektury. Je na provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům také kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii, aby i to byl důvod, proč Ostravu doporučovat dál,“ uvedl primátor Tomáš Macura.
Držitelé Ostrava Card získají slevu do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovic, Landek Parku, Zoologické zahrady a botanického parku Ostrava, na sportoviště Sarezy, do Galerie výtvarných umění Ostrava, Ostravského muzea, na Vyhlídkovou věž Nové radnice, Slezskoostravského hradu, Planetária Ostrava, Dinoparku Ostrava, Zemědělského muzea, ale také do některých restaurací a kaváren. Například Ostravarny v Jubilejní kolonii, rodinné pražírny Laura coffee v Hrabůvce a ve Svinově, kavárny Pant, cukrárny Sladký časy a třeba také do Radegastovny v centru města. Postupně budou přibývat další.
Karty ubytovaným návštěvníkům předají od tohoto pátku recepční v ostravských hotelích zároveň s informačními brožurami. Hosté si vyberou zajímavá místa k návštěvě, kde jim po předložení karty automaticky poskytnou slevu na vstupné nejméně ve výši 20 procent. Slevy na stravovací služby se pohybují ve vybraných podnicích kolem 10 procent. Informace o partnerech projektu najdou zájemci na webových stránkách města www.ostrava.cz, na www.visitostrava.eu a www.ostrafainfo.cz a také v letácích, které budou k dispozici v hotelích a v infocentrech. Město o nich bude informovat také na sociálních sítích a v médiích.
„Do projektu se v první fázi přihlásili provozovatelé atraktivních turistických cílů i známé gastronomické provozovny, zapojilo se do něj hned několik velkých hráčů. Věřím, že projekt bude velmi úspěšný. Další se jistě postupně připojí a budou vítáni, protože Ostrava takovou aktivitu potřebuje,“ řekl Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka, která má projekt na starosti.
Marketingová kampaň na podporu turismu v Ostravě je zaměřena především na obyvatele Prahy, Brna, Libereckého, Plzeňského a Středočeského kraje, kteří pro dojezd do města mohou využít přímé vlakové spoje. Její vizuály se od začátku července budou objevovat v online komunikačních kanálech, v tisku i magazínech.
Jako další formu podpory dvěma nejvíce postiženým odvětvím – cestovnímu ruchu a pohostinství – město odpouští některé poplatky. Do konce letošního roku promíjí ubytovacím zařízením poplatek z pobytu a osvobozuje majitele restaurací a kaváren od placení poplatků za zábor veřejného prostranství pro předzahrádky.
(ab)