Muzeum městské hromadné dopravy v Ostravě nebude statickou expozicí, nýbrž rodinným zážitkovým parkem. Návštěvníkům nabídne celou řadu atrakcí včetně těch adrenalinových. Dosud šedivý a stísněný přednádražní prostor se promění v atraktivní lokalitu.
Ideový návrh Muzea městské hromadné dopravy v Ostravě a úpravy přednádraží představili radní pro dopravu Lukáš Semerák a architekti vídeňského studia BWM Architekten. „Výstavbou muzea MHD obnovujeme význam lokality u hlavního nádraží. Přednádraží tvořilo bránu do Ostravy, postupem času však ztrácelo na významu. Díky muzeu a úpravám bude pravdu významným místem a turistickou atrakcí,“ uvedl radní pro dopravu Lukáš Semerák.
„Muzeum jsme nepojali jako statickou expozici s vystavenými starými tramvajemi, které přitáhnou jen úzce specializovanou skupinu zájemců, ale jako místo se zábavou pro celou rodinu,“ vysvětlil Johann Moser z vídeňského studia BWM Architekten, které vyhrálo ideovou soutěž vypsanou městem.
Kvůli vzniku zábavního areálu, který bude součástí muzea, se posune tramvajová smyčka a pár desítek metrů dál. Díky tomu vznikne nové bezbariérové nástupiště. Stávající nástupiště je totiž neumožňuje bezbariérový přístup. „Muzeum nabídne kromě desítek exponátů z historie ostravské městské hromadné dopravy také dětské dopravní hřiště, skatepark, adrenalinové atrakce, venkovní prostor pro koncerty a možnost pohybovat se po areálu na vozítku segway,“ popsal Lukáš Semerák. Osobně asi cení toho, že návrh vídeňských architektů počítá se zachováním co největšího počtu stávajících budov a jejich využitím pro potřeby muzea. „Těší mne, že většina budov zůstane zachována. V konečném důsledku to také zlevní celý projekt, protože se nemusí vše bourat a zase znovu stavět,“ dodal Lukáš Semerák. Plocha celého areálu má rozsah 25 tisíc metrů čtverečních.
Projekt je ve fázi, kdy bude potřebné dopracovat potřebnou dokumentaci a získat všechna povolení. Stavět by se mělo začít v roce 2020 a muzeum by mělo otevřít své brány o dva roky později.
(nm) Zdroj Město Ostrava