Více než 4,8 tisíce kusů prodaných festivalových jízdenek v celkové hodnotě přes milion korun. Dopravní podnik Ostrava (DPO) i letos v době konání festivalů nabídl zákazníkům speciální zvýhodněné sedmidenní jízdné v ceně 220 korun. Jízdenka cestujícím umožnila cestování ve všech spojích DPO.
Na festival Colours of Ostrava se prodalo přes 3 200 festivalových jízdenek v celkové ceně více než 710 000 korun. Letos poprvé bylo možné jízdenku zakoupit v prostředí mobilní aplikace MojeDPO, což návštěvníkům přineslo ještě pohodlnější mobilitu v Ostravě a nejbližším okolí. Zároveň MHD v těchto festivalových dnech využilo o cca 40 % více cestujících, kteří se odbavili na krátkodobou jízdenku přímo na validátorech ve vozech.
Na festival Beats for Love se letos prodalo přes 1 600 kusů jízdenek v celkové ceně přes 360 tisíc korun. Oproti roku 2022 jde o nárůst 84 procent. Festivalová jízdenka se prodávala rovněž přes aplikaci MojeDPO.
„Těší nás, že o festivalovou jízdenku je každý rok velký zájem. Předpokládáme, že Ostraváci využívají věrnostních programů v rámci dlouhodobého jízdného a cestování MHD je pro ně běžně pohodlné třeba díky superměsíčníku. Festivalová jízdenka cílí hlavně na návštěvníky města, kterým chceme ukázat, že Ostrava má moderní a přívětivou MHD,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Festivalovou jízdenku připravil DPO pro návštěvníky velkých kulturních a sportovních akcí poprvé již v roce 2018. Speciální zvýhodněná jízdenka umožňuje účastníkům vybraných akcí cestovat MHD levněji, sedmidenní festivalová jízdenka je v ceně standardní třídenní jízdenky. Při přepravní kontrole bylo nutné se prokázat jízdenkou v mobilu a akreditačním páskem na daný festival. V nabídce bude festivalová jízdenka opět v příštím roce.
(ab)