Největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě je v Outlet Arena Moravia

Nabíjecí stanice elektromobilů. Foto zdroj: Outlet Arena Moravia

Největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě vyrostlo v areálu Outlet Arena Moravia v Ostravě. ČEZ tam nainstaloval 6 stojanů, z toho 2 rychlodobíjecí (50 kW), které nabijí většinu kapacity baterií do půl hodiny, a 4 stojany s normálním dobíjením (22 kW).

„Vybudování nabíječek pro elektromobily bylo v plánu už při výstavbě obchodního centra. K definitivnímu rozhodnutí je realizovat jsme se dostali nyní, tedy v období, kdy bylo investorem rozhodnuto o dostavbě druhé fáze Outlet Arena Moravia,“ řekl Petr Leder, ředitel tohoto ojedinělého obchodního centra na severní Moravě. Doplnil, že význam nabíječek se ještě zvýší příští rok, kdy se počítá s vybudováním sjezdu z dálnice D1.

„Je jasné, že boom elektromobility je tady a výstavba veřejných stanic je zcela nutná pro další rozvoj aktivit v této oblasti. Nákupní centra jsou vhodnými lokalitami, kde budování nabíjecích stanic dává smysl. Lidé v nich tráví desítky minut a současně tam existuje i přirozené zázemí pro řidiče,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Na území Moravskoslezského kraje je v provozu celkem 44 veřejných dobíjecích stanic ČEZ, z toho 27 rychlodobíjecích a 17 stanic normálního dobíjení. Je to o 14 stojanů (32 %) více než před rokem a o 21 stojanů (48 %) více než ve stejné době v roce 2019.

Kromě krajské metropole jsou dále stanice např. v Bohumíně, Bruntále, Frýdku-Místku, Havířově, Karviné, Opavě, Klimkovicích nebo Třinci. V prvním pololetí letošního roku elektromobily odebraly u stanic sítě ČEZ v Moravskoslezském kraji celkem 55 790 kWh. Takové množství energie by umožnilo objet zeměkouli 9 elektromobilům střední třídy

Outlet Arena Moravia nabízí výhodné slevy outletového zboží o celý rok. Svou obchodní filozofii staví na celosvětově vzrůstající oblibě tzv. slow fashion – neboli pomalé módy – pro kterou je příznačné posuzování vlivu a dopadu módního průmyslu na životní prostředí. Prosazování konkrétních kroků v rámci trendu udržitelnosti je proto v tomto ohledu pro outlet přirozená snaha, kterou chce dále rozvíjet i prosazovat.

(nm)