Těžební společnost OKD dokončila sérii nejrozsáhlejších oprav letošního roku. Na opravy a renovace čtyř hřeblových dopravníků, které slouží v porubech k dopravě vytěženého uhlí s hlušinou do důlních zásobníků, vynaložila 59,5 milionu korun.
Součástí souboru oprav porubových dopravníků, které bylo nutno provést kvůli jejich opotřebení, byla generální oprava jednoho hřeblového dopravníku a částečné opravy dalších tří. Obnova dopravníků včetně výroby součástí trvala přes půl roku.
„Opravené dopravníky nyní budou spolehlivější, což ve výsledku znamená méně prostojů a vyšší výkon. Dopravník, který prošel generální opravou, jsme nasadili do porubu, od něhož si slibujeme nejlepší výsledek. Tam bude sloužit 8 měsíců, během nichž odtěží více než 400 tisíc tun uhlí. Po vytěžení tohoto porubu využijeme dopravník pro odtěžování rubaniny v dalších porubech,“ vysvětlil Antonín Míra, hlavní mechanik OKD.
Generální oprava dopravníku zahrnovala především výměnu otěrových desek o vyšší tvrdosti, renovaci spojů a úchytů pojezdových ozubnic, opravy úchytů pro mechanizovanou výztuž i ošetření součástí antikorozním nátěrem. Obnovu hlavní části dopravníku prováděla polská firma Artech a zbylé opravy zajistila karvinská Karimpex Ilmar.
„Dopravníky představují pro důl kritickou infrastrukturu, proto jsme pravidelně kontrolovali průběh výroby a obnovy součástí u obou dodavatelů. Vše bylo dodáno v potřebné kvalitě, a naši specialisté tak mohli bez problému provést instalaci v porubech Dolu ČSM,“ doplnil Roman Fliega, mechanik dolu ČSM.
(nm)