Nedaleko Varšavy finišuje výroba prvního exempláře zbrusu nových tramvají pro Ostravu švýcarského výrobce Stadler. Dle požadavků města speciálně vyvinutý model nese označení Tango NF2 nOVA. V polovině dubna bude vozidlo přepraveno do České republiky, kde budou provedeny statické a dynamické zkoušky potřebné pro schválení typu. Pohodlí pro cestující zase podpoří USB konektory k nabíjení telefonů a wi-fi.
Čtyřicítka tramvají pro Dopravní podnik Ostrava se vyrábí v závodě Stadler Polska ve městě Siedlce. Vozidla budou předána objednateli do června 2019 a první z nich bude nasazeno na trať pro přepravu cestujících již v srpnu 2018.
Tramvaj pro Ostravu byla vytvořena na základě osvědčeného modelu TANGO a byla navržena českými inženýry z konstrukční kanceláře Stadler v Praze. Má modulární konstrukci, ergonomickou kabinu řidiče a je plně klimatizovaná. Otočné podvozky s flexibilním rámem zajišťují hladký chod vozidla s nízkou úrovní hluku i při vyšších rychlostech. Tramvaj je zcela nízkopodlažní a přizpůsobená potřebám osob s omezenou pohyblivostí. Její konstrukce splňuje veškeré normy EU nezbytné pro bezpečnost. Kromě toho je čelo tramvaje optimálně tvarováno tak, aby zvýšilo ochranu chodců.
První tramvaj „nOVA“ se objeví v ulicích Ostravy již v dubnu letošního roku, kdy bude zahájen zkušební provoz a typové zkoušky. V první fázi se bude jednat o provoz bez cestujících za účelem ověření jízdních vlastností a požadovaných technických parametrů vozidla. Následně bude zahájen zkušební provoz s cestujícími.
Dvoučlánkové tramvaje nOVA jsou dlouhé 24,9 m, široké 2,5 m a vysoké 3,6 m. Mohou pojmout až 188 cestujících, z nichž 61 jsou sedící. Vozidla jsou zcela nízkopodlažní a opatřena čtyřmi širokými dvoukřídlými dveřmi, které umožňují rychlé nastupování a vystupování, a také rampou pro invalidní vozíky. Maximální rychlost vozidel dosahuje 80 km/h.