Ostravar začal do maloobchodu dodávat Mustang a Černou Barboru

Mustang plechovka. Foto: Ostravar

Pivovar Ostravar dnes přináší dobrou zprávu všem milovníkům piva. Oblíbené pivní speciály budou k dispozici v novém plechovkovém balení. K dostání budou po celé České republice. 

Pivní značky Mustang a Černá Barbora začali dodávat do maloobchodu. “Spotřebitelé si naše nejlepší pivní speciály budou poprvé moci vychutnat i jinak. Při sledování oblíbeného filmu, při posezení s přáteli doma na zahradě, nebo třeba u jídla doručeného domů,” uvedl vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Doposud Ostravar dodával Mustang s Černou Barboru pouze do hospod a restaurací. Mustang a Černá Barbora jsou považovány za nejlepší pivní speciály ostravského pivovaru a jedny z nejlepších na trhu vůbec.

“Mustang sice není speciálem v pravém slova smyslu, neboť stupňovitostí spadá do kategorie světlých ležáků, ale pro nás i spotřebitele, je to velmi speciální . K jeho přípravě používáme speciální odrůdu chmele jménem Kazbek, který je vypěstovaný z divokého chmele a navíc je na spilce” vysvětluje Jan Řehůřek.

Mustang v současné době patří na tuzemském trhu k nejrychleji rostoucím značkám. Prodeje piva před vypuknutím pandemie koronaviru exponenciálně rostly a dobře si vedla i Černá Barbora, která byla v roce 2018 vyhlášená nejlepší tmavým pivním speciálem v Česku. Výstav obou značek dohromady se dnes podle Ostravaru počítá v desítkách tisíc hektolitrů. “Mustang s Černou Barborou by celoročně uživily několik malých pivovarů dohromady,” prozrazuje ostravský vrchní sládek.

 

Výjimečná piva pro mladší generaci konzumentů

Ostravar je na úspěch svých pivních speciálů patřičně hrdý. “V dnešním pivovarském světě je velmi těžké prosadit se s úplně novými značkami,” říká senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková. “Bez vysokých marketingových investic to je takřka nemožné. Nám se to ale podařilo. Je vlastně zázrak, že hned se dvěma značkami najednou. Chtěla bych při této příležitosti proto moc poděkovat všem lidem, kteří se na nich podíleli.”

 

Příběh Mustanga a Černé Barbory má podobné kořeny. “Obě naše značky odráží touhu dělat věci jinak. Přesně v duchu motta našeho pivovaru Nás nezkrotíte. Mustang a Černá Barbora navíc skvěle oslovují zejména mladší generaci milovníků piva, takže věřím, že před sebou mají dlouhou budoucnost.” doplnila Zuzana Cieciotková.

 

Černá Barbora. Příběh prvního opravdu hořkého černého piva 

Příběh Černé Barbory se začal psát v roce 2013. “Na trhu v té době byla k dostání pouze černá piva s nasládlou chutí, která více oslovovala ženy. My jsme si položili otázku, zda dokážeme uvařit černé pivo dostatečně hořké a zároveň dostatečně pitelné, aby oslovilo i muže a mohli jste u něho sedět celý večer. A odpověď našich sládků zněla, zkusíme to,” vzpomíná Zuzana Cieciotková. V Ostravaru vymysleli unikátní recepturu založenou na kombinaci čtyř sladů a tří chmelů. K výjimečnému pivu vymysleli v Ostravě také výjimečný název. Černá Barbora.

 

Ostravar se novým pivem přihlásil ke dvanácti generacím ostravských a karvinských havířů, kteří se navždy zapsali do dějin kraje na severovýchodě republiky. Název a příběh nového piva byl stejně jako jeho skvělá chuť trefou do černého. Pivo si postupně začalo razit cestu do hospod a restaurací. “Během pár sezón se o pivu začalo mluvit i za hranicemi kraje a Bára, jak všichni pivu v Ostravaru říkáme, se začala prodávat i na druhém konci republiky. V roce 2018 si Bára získala i respekt odborné veřejnosti když byla vyhlášena nejlepším tmavým pivní speciálem v České republice,” připomíná Zuzana Cieciotková.

 

Mustang, chuťově nadupaná jedenáctka

Po úspěchu Černá Barbory přišel Mustang. V roce 2015 začali ostravští sládci experimentovat s divokou odrůdou chmele Kazbek. “I v případě značky Mustang jsme hledali díru na trhu. Něco, co tady nebylo,” říká Zuzana Cieciotková. “V době, kdy se pivovary snažily šetřit na surovinách, jsme se vydali úplně opačnou cestou. Snažili jsme se použít ty nejlepší dostupné suroviny na trhu. A ne jen v nějakém marginálním množství. Vzpomínám si, že na první degustaci byli všichni z tohohle piva úplně vedle.”

 

Ostravar uvedl Mustang na trh v roce 2016. Vybalancovaná chuť a správně zvolené suroviny společně s unikátním pivním sklem okamžitě udělaly z nového piva v hospodách a restauracích velmi atraktivní zboží. “Samovolně začaly dokonce vznikat hospody, které chtěly mít Mustang jako své hlavní pivo a naši značku si sami dávali do svého názvu. To už nám bylo jasné, že jsme na dobré cestě,” směje se senior manažerka Ostravaru. Silnou stránkou Mustangu je podle Cieciotkové, že se jedná o klasický ležák českého typu, takže spadá přesně do kategorie toho, co lidé, od dobrého českého piva očekávají. Zároveň ale pivo konzumentům přináší nový chuťový zážitek. Marketingovým sloganem značky zní: Mustang chutná jak bič.

 

Distribuce odstartovala

Od uvedení na trh byly Mustang i Černá Barbora k dispozici jen majitelům gastroprovozoven. “Po určitou dobu jsme chtěli dát hospodám a restauracím jistou exkluzivitu. Ta nyní končí.

V úterý 5.dubna jsme začali s distribucí do maloobchodu,” říká Zuzana Cieciotková. Obě značky bude Ostravar do obchodů dodávat v plechovkovém balení o objemu 0,5 l. Volba typu obalu byla podle Zuzany Cieciotkové jednoduchá. “Mladí spotřebitelé, na které Mustang i Černá Barbora cílí, upřednostňují plechovková balení piva, protože jsou uživatelsky komfortnější. Jsou lehčí, odolnější a také rychleji vychladitelná,” říká závěrem senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková.

(nm)