Dvě desítky moderních tramvají Stadler nOVA nasadil Dopravní podnik Ostrava do provozu od 1. listopadu. Nízkopodlažní vozy pojmou až 188 cestujících.
Nové tramvaje Stadler jsou zcela nízkopodlažní a uzpůsobené potřebám osob se sníženou pohyblivostí. Mají podvozek, který umožňuje tichou jízdu. Vozy jsou klimatizované, vybavené kamerovým systémem a mají USB přípojku. Samozřejmostí je možnost úhrady jízdného platební kartou. Tramvaj má rovněž nižší spotřebu elektrické energie. Její konstrukce splňuje veškeré normy EU nezbytné pro bezpečnost. Kromě toho je čelo tramvaje tvarováno tak, aby zvýšilo ochranu chodců při případném střetu. Kapacitu má 188 míst, z toho 61 míst pro sedící cestující. Maximální rychlost je 80 km/h. Dopravní podnik Ostrava je nasazuje od 1. listopadu na nejvytíženější linky.
„Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících 14. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které náš dopravní podnik vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Tramvaje Stadler nOVA nahradí v provozu mimo jiné také dvě poslední tramvaje typu ČKD K2. V ostravské tramvajové dopravě sloužily od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne v sobotu 3. listopadu v 11 hodin před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově. První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí.
(ab) Zdroj: Město Ostrava