Sedmý ročník mezinárodní soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů TURISTPROPAG již zná své vítěze. Porota, sestavená z řad odborníků cestovního ruchu na design, stylistiku a grafiku, ocenila turistické materiály a produkty. Vyhlášení a ocenění vítězů proběhlo na slavnostním galavečeru ve čtvrtek 21. dubna 2022 na veletrhu cestovního ruchu REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY v Lysé nad Labem. Ostravské suvenýry získaly 1. místo v kategorii Ostatní propagační předměty.
Soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů se zúčastnilo 300 projektů ve 20 soutěžních kategoriích. Nejvíce zastoupená byla kategorie Ostatní propagační předměty, kde bylo na 98 přihlášených materiálů, a právě v této kategorii bylo zařazeno informační centrum OSTRAVAINFO!!! Konkurence byla značná a odborná porota měla nelehkou situaci, jelikož množství přihlášených bylo skutečně velké, a o to více získané 1. místo těší. OSTRAVAINFO!!! do soutěže přihlásilo balíček ostravských suvenýrů od místních a regionálních výrobců. Kazeta obsahovala kávu, čaj, čokoládu, sirup a mýdlo ve tvaru uhlí.
„Z pohledu infocenter a destinačního managementu vnímáme jako klíčovou spolupráci s místními podnikateli, proto se snažíme, aby také co nejvíce suvenýrů nabízených v našich íčkách a e-shopu mělo lokální původ“, uvádí ředitel ostravských infocenter a destinačního managementu Jiří Šimon a dodává: „Kávu Chutě Ostravy jsme přichystali společně s ostravskou rodinnou pražírnou Laura Coffee. Ze speciální směsi bylin a ovoce, pěstovaných v krásné přírodě Morávky, je připravený Čaj pro Ostravu, jehož výrobcem je Mamma Tea. Ostravská čokoláda je exkluzivně ručně vyrobená vysoce kvalitní čokoláda z dílny Královské čokolády. Ostravský sirup obsahuje směsici lokálních bylinek typických pro ostravský region a jeho černá barva, která je daná aktivním potravinářským uhlím, odkazuje na historii těžkého průmyslu v Ostravě. Ostravský sirup pro nás vyrábí Oktarína TR. Originálním dárkem z našeho města je také mýdlo s aktivním uhlím a arganovým olejem, jež vyrábí ostravští senioři v rámci projektu Zkušení.cz“.
Oceněné propagační předměty mají jednotný design s motivy ostravských atraktivit navržený místní agenturou Mattbox.
(ab)