Poprvé vyjela zimní technika Ostravských komunikací a. s., které se starají o zimní údržbu na území Ostravy a v nejbližším okolí. Se solí a solankou se silničáři vydali na namrzající mosty na ulicích Bohumínská, Muglinovská, Koblovská a Opavská.
„Teplota se dnes v noci pohybovala od tří stupňů nad nulou do skoro čtyř pod bodem mrazu.“ uvedl výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.
Na ošetření cest na mostech silničáři spotřebovali 0,6 tuny soli a 120 litrů solanky. Zatím zlomek z toho, co mají pro letošek připraveno. Ve dvou skladech čeká více než šest tisíc tun soli. Dalších zhruba 150 tun soli je nachystáno v baleních pro potřeby dalších správců komunikací v městských obvodech. „Jsme připravení a reagujeme hned, většinou to bývá právě na mostech, které namrzají na začátku sezóny jako první,“ doplnil ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
V zimním období 2020/2021 Ostravské komunikace spotřebovaly přes 4 600 tun posypové soli. Měly celkem 69 takzvaných zásahových dní a zaznamenaly nejvyšší spotřebu posypové soli za posledních osm let. Poprvé musely loni sypače vyjet k ošetření mostů už 5. listopadu.
Náklady na údržbu komunikací, které jsou v majetku města Ostravy, za minulou zimu přesáhly 26 milionů korun (bez DPH). Letos se počítá s minimálně stejným objemem potřebných financí.
Pokud jde o techniku, firma počítá se zapojením celkem 19 sypačů, 3 nákladních vozidel se zadním pluhem, 1 sněhové frézy, 3 nakladačů a 12 traktorů se zadní radlicí. Na silnice, které mají Ostravské komunikace v údržbě, vyjíždí během zimních měsíců na jedné směně 16 řidičů a celkem se ve třech směnách vystřídá 48 řidičů, které vysílá v součtu 8 dispečerů.
(nm)