Renault Kadjar je skvělý do terénu i města

Nový Renault Kadjar je prvním zástupcem značky v segmentu SUV nižší střední třídy, neboli městských crossoverů. Není tedy přímým nástupcem modelu Koleos, jak jej mnozí mylně označují. Renault si nemohl pro vývoj nového modelu zvolit lepšího partnera, než je Nissan s bohatými zkušenostmi na poli SUV. Každopádně do svého prvního francouzsko-japonského počinu vkládá velké naděje.

Kadjar tedy stojí na nové modulární platformě CMF a s rozměrově o něco menším Qashqaiem sdílí technické skupiny, motorovou paletu a systém pohonu 4×4. Renault neexperimentoval a vsadil na velmi líbivý, osvědčený design z pera Laurence Van Den Ackera, který tolik zafungoval u Clia IV a především Capturu, který je v EU prodejním leaderem svého segmentu.

kajar

Exteriér

Nejvyšší provedení BOSE s naftovým agregátem 1,6 dCi a pohonem 4×4. Tato verze jako jediná obsahuje výborné LED PURE VISION světlomety, prémiový sound systém a v našem případě i příplatkový paket Safety + City s automatickým brzděním před překážkou, hlídáním mrtvého úhlu, zadní parkovací kamerou a inteligentním samočinným parkovacím asistentem. Mimořádně praktickým a promyšleným detailem jsou ve spodní části protažené dveře, které kryjí prahy. Ušpiněné nohavice nejen při hrátkách v terénu pak prostě nehrozí.

Interiér

Sedačky jsou velmi dobře tvarované, boční vedení je výrazné a i na polních či lesních cestách dobře drží tělo. Volant s velejemnou kůží je radost držet. Řadicí páka má zcela nový tvar a nejen, že se výborně drží, ale svým tvarem přispívá k přesnému řazení. Ze zavazadlového prostoru lze zatáhnutím za páku sklopit opěradla zadních sedaček, což je velmi praktické.

Jízdní vlastnosti

Kadjar rozhodně udivil svým skvělým chováním na silnici i mimo ni. Svůj podíl na výborných jízdních vlastnostech má jednak bezvadné naladění podvozku a především sofistikovaný pohon 4×4 se zadní nápravou typu multilink. Kadjar však svůj talent nenechal pouze na silnici, to nejlepší si schoval do terénu. Díky velmi vyspělému systému pohonu, vysoké světlé výšce a silnému motoru si troufne na naprosto nečekané outdoorové dobrodružství. Dalším skrytým benefitem čtyřkolky je instalace větší nádrže o objemu 65 l.

Motor

Motor 1.6. dCi 130k je příjemným společníkem, který se umí odvděčit jak výkonem, tak i příjemnou spotřebou. Renault se zde inspiroval vývojem svých motorů pro Formuli 1, v praxi to znamená použití odolných ocelových pístů a speciálních pístních kroužků, zabezpečujících snížení vnitřních třecích ztrát.

Městský silák

Základní benzínová motorizace 1.2TCe s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy se prokázala jako pravý městský silák. Na příznivé spotřebě se podílí rovněž delší zpřevodování skříně, to se projevuje velmi pozitivně i na nízké hlučnosti pohonného ústrojí při libovolné zákonem dovolené rychlosti.