Ostravské komunikace a. s., které se starají o zimní údržbu silnic II. a III. tříd a předem určených místních komunikací s provozem MHD na území města Ostravy, hlásí, že jejich sypače najely za tuto zimní sezónu už více než 41 tisíc kilometrů.To je více než obvod naší planety. „Všechny tyto kilometry jsme chemicky ošetřovali, a to i preventivně před hlášenou ledovkou,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.
Do této chvíle tak společnost na zimní údržbu svěřených vozovek spotřebovala 2993 tun soli a 930 hektolitrů solanky. „Pokud jde o zásoby soli, zdaleka nejsme na limitu, se kterým pro tuto zimu počítáme, máme ještě k dispozici zhruba 2 000 tun. Solanku doplňujeme průběžně podle potřeby,“ dodalvýrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.
Silničáři se letos museli vypořádat jak s kalamitním sněžením v prosinci, tak s ledovkou během ledna. V tuto chvíli, kdy je situace teplotně příznivá, už pro změnu začínají řešit výtluky. „Velmi časté střídání teplot v tomto zimním období vytvořilo, společně s častými srážkami,pro výtluky bohužel ideální podmínky.Na řidiče pak doslova číhají výtluky ukryté dříve pod sněhem, při dešti pak zalité vodou. Proto nasazujeme pracovní čety k opravám výtluků hned, když to počasí dovolí,“ upozornil Tomáš Svoboda, vedoucí provozu údržby silnic Ostravských komunikací.
V těchto dnech Ostravské komunikace opravily nejhorší výtluky na ulicích 28. října, Novoveská, Průběžná, Slavíková, Opavská, Šenovská a Martinovská. Další zásahyspolečnost řeší na základě požadavků s jednotlivými správci komunikací.
K opravám v tomto období firma používábalenou směs ohřívanou ve speciálním stroji a v termo boxu. „Doposud jsme spotřebovali při opravě současných výtluků již více než 26tun směsi, z toho 2,5 tunystudené a 23,5 tuny teplé recyklované obalené směsi. Stav vozovek a spotřeba za sledované období je srovnatelná s rokem 2021,“ upřesnil výrobní náměstek Uhlíř s tím, že výtluky na silnicích I. třídy, na dálnicích a na místních komunikacích v městských obvodech Ostravské komunikace na starosti nemají. Tyto práce si řeší zpravidla přímo vlastníci komunikací, tedy ŘSD a městské obvody.
V minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli.Vozy zimní údržby vyjely v zimě 2022-2023 na silnice během 43 dní a ošetřily necelých 41 tisíc kilometrů komunikací. Letošní nájezd je už nyní vyšší.
(nm)