Tonak poctivě obléká celý svět

TONAK a.s. se sídlem v Novém Jičíně patří k největším a nejvýznamnějším světovým výrobcům pokrývek hlavy. U nás je TONAK především synonymem tradice a značka, kterou nosili už naši prarodiče. Kdo by neznal zmijovky, nestárnoucí barety nebo plstěné klobouky, které vydrží roky.

Příští rok oslaví TONAK 220 let. Tato více než dvousetletá tradice výroby v Novém Jičíně i ve Strakonicích spolu se značným know-how zaručují vysokou jakost výrobků. Výrobní program zahrnuje široký rozsah kloboučnických výrobků, především plstěných klobouků, polotovarů a pletených pokrývek hlavy. To umožňuje uspokojit jakékoli požadavky zákazníků po celém světě.

Přes 80 % produkce TONAK exportuje. „Již několik desetiletí dodáváme všechny naše produkty do více než 50 zemí. Mezi významné zákazníky patří země jako USA, Bolívie, Anglie, Německo, Polsko, Itálie, Rakousko, Rusko a Austrálie. Také Nigérie a Senegal jsou země, kam ročně dodáme ve stovkách tisíc kusů naše populární vlněné zmijovky, či krásně barevné a bohatě vyšívané fezy,“ říká předsedkyně představenstva Lenka Urbánková Jarešová.

Těšíme se na vás v prodejně TONAK
Forum Nová Karolina
1. patro, Jantarová 4
Pondělí až Neděle, od 9:00 do 21:00

www.tonak.cz

I pro zákazníky v Čechách ale TONAK neztrácí své kouzlo. Kromě již zmiňované vysoké kvality za to snad může i fakt, že vše vzniká poctivou ruční prací. Než se vyrobí jeden takový klobouk, je potřeba až 150 operací a většina z nich se dělá stejně jako na počátku, když Jan Nepomuk Hückel založil svou kloboučnickou manufakturu.

Tradice, která obstojí i dnes

TONAK se snaží citlivě zkombinovat tradici, nadčasovost a aktuální módní trendy. Šikovný tým designérek na plstěné klobouky i pletené výrobky se snaží vždy přijít s něčím novým a zároveň se držet linie klasické elegance, která ke kloboukům neodmyslitelně patří. V ucelených sezónních kolekcích tak může zákazník najít i nové barevné odstíny, povrchové úpravy nebo styly zdobení.

Hitem letošního jara budou kapitánky, šité čepice s kšiltem, které jsou populární už od podzimu. Střídat je můžete s plstěnými klobouky ve všech možných barvách a tvarech. Stačí jen najít ten svůj. A abyste se nemuseli vzdát klobouku ani v létě, připravuje TONAK limitovanou kolekci slaměných klobouků, ideálních na dovolenou, festival nebo do rozpálených městských ulic.

Co TONAK plánuje dál? Chce dále rozvíjet spolupráce s ambasadory a influencery, pro které je tato značka srdeční záležitostí a přibližovat tak produkty i mladé generaci. Vzniknou další limitované kolekce s předními českými osobnostmi, ladí se účast na pražském fashion weeku i spolupráce s lokálními značkami. O tom, že není nad poctivou ruční práci a tradiční řemeslo, se totiž v dnešní době přesvědčujeme stále víc a víc.

(nm)