Elektromobily, které absolvovaly během dvou dnů tisícikilometrovou trasu eRallye, zakončily svou jízdu v Ostravě. První ročník jízdy vozů na elektrický pohon ukázal, že tyto vozy mohou jezdit levně, tiše, bez emisí a že díky dostatečně husté síti veřejných nabíjecích stanic spolehlivě zvládnou i delší trasy.
První ročník eRallye začal 10. října v německém Mnichově. Trasa o délce 1000 kilometrů vedla první den přes Deggendorf, Písek a Prahu, následující den jezdci pokračovali přes Brno do Ostravy. Cílovým místem se stalo Trojhalí u Nové Karoliny. Cíl nebyl zvolen náhodně. Město i kraj jsou totiž považovány za lídry v rozvoji moderních technologií a čisté mobility.
„Těší mne, že Ostrava je považována z lídra v zavádění nových a ekologických technologií. V současné době využíváme v rámci města, obvodů a městské policie osm elektromobilů a v brzké době pořídíme dalších 15. v rámci municipality tak budeme mít největší flotilu elektromobilů,“ zdůraznil primátor Ostravy Tomáš Macura. Ostrava bude do konce roku 2020 prvním větším městem v České republice, které vyřadí z městské hromadné dopravy naftové autobusy a bude používat vozy na CNG a rovněž elektroautobusy nebo parciální trolejbusy, které díky bateriím zvládnou i úseky bez trolejí.
„Řízení elektromobilu je nejen ekologické, ale i hodně zábavné. Když využívám na pracovní cestu elektromobil, můj řidič si odpočine, protože řídím zásadně jen já sám,“ usmál se hejtman Ivo Vondrák. „To je pravda, řízení elektromobilu je opravdu zábavné. Výhledově zvažuji, že si pořídím elektromobil,“ dodal primátor Tomáš Macura.
Erallye nebyla soutěží na čas, ale spanilou jízdou elektromobilů. Zúčastnilo se jí 27 vozů od starších typů Citroenu Saxo přes Renault Twizy, Peugeot Ion, Smarty ED, dvě generace Nissanů Leaf, VW eGolf, Hyudai Ioniq, dodávku Nissan eNV200, Opel Ampera až po několik Tesel Model S a Model X.
(ab) Zdroj:www.ostrava.cz