Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v prvním říjnovém týdnu modernizaci tramvajové trati mezi zastávkami Důl Jeremenko a Dolní Vítkovice.
Cílem je zajistit zvýšení kvality jízdy pro cestující a zejména zvýšit rychlost jízdy tramvají také v tomto úseku až na 80 km/h. Rekonstrukce trolejí, části kolejiště, přejezdu, nebo montáž zábradlí u cyklostezky – to vše je součástí modernizace za více než 18 mil. korun. 80 % je dotováno z Operačního programu Doprava EU.
Práce v místě doprovází výluka tramvajového provozu týkající se linek č. 1, 6, a 10, trvající až do 30. října. Mezi zastávkami Hrabůvka, Poliklinika a ÚAN je pro cestující zajištěna náhradní autobusová doprava, v době přepravní špičky v intervalu 7-8 minut.
„Být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi neznamená mít jen moderní vozový park, ale i moderní dopravní cestu. Jsem rád, že cestujícím z a do Ostravy-Jihu můžeme nabídnout zvýšení komfortu a jízdu až 80kilometrovou rychlostí. Momentálně tedy modernizujeme hned dva významné úseky tramvajových tratí, druhým je probíhající akce na ul. Hlučínská,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil také tramvaj nevšedním poetickým způsobem – v nočních hodinách. Jejím patronem se stal známý automobilový závodník Karel Loprais, který soupravu rovněž pokřtil.
Nové vozy Škoda 39T jsou vyrobeny skupinou Škoda Transportation Ostravě doslova na míru. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Následovat budou zkušební jízdy, ještě v režii výrobce, nejprve bez cestujících a následně i s cestujícími. Jakmile budou splněny stanovené podmínky, proběhne převzetí vozu DPO do běžného provozu.
Délka je 26,6 metru, maximální výška, včetně spuštěného sběrače, činí 3,6 metru. Prázdná tramvaj váží 36 tun, obsazená pak až 56 tun. Na kolejích je schopna vyvinout rychlost 80 km/h. Maska vozu připomíná nohu těžební věže, čímž odkazuje na ostravské industriální dědictví. S výjimkou prvních dvou kusů, postavených v plzeňské Škodě, bude tramvaje montovat závod Škoda Ekova v Ostravě.
Cestujícím tramvaj nabídne bezpečné, pohodlné a tiché cestování vysoké úrovně. Kromě jiného se v kompletně nízkopodlažní soupravě setkáme s modernějším kamerovým systémem, klimatizací nebo USB nabíječkami. Skloněná maska s oblými prvky je navržena tak, aby nedošlo ke vtažení překážky pod vůz.
S nasazením nových tramvají T39 počítá DPO na páteřních linkách, například frekventované lince č. 8.
Aktuálně má DPO objednáno 35 kusů zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci. Po převzetí prvního vozu do ostrého provozu budou další tramvaje Škoda 39T nasazovány v pravidelných intervalech.
(nm)